11 Nisan 2020 Cumartesi

- MEMLEKETİMDEN 7 METRELİKLER.. EGEYAT FİSHER

Şu bizim ünlü "memleketimden 7 metrelikler"den dizimizden bir tekne daha buldum size.
Sıkı bir tekne vallahülazim.
"Ege Yat fisher 7.90"..


"Ege Yat" dediysem bilirsiniz bu markayı; seri üretim yelkenli tekneleri ile epi pazarları sallamış bir yerli firmamızdır.

Bir çok amatör yelkencimiz onların 26 ft tekneleri ile başlamıştır denizcilik yaşamlarına. Daha büyük boydaki yelkenli yatları da dikkat çekicidir.
Güzel teknelerdir vesselam.
İstanbul'daki üretimleri devam ediyormuş ama firma şimdilerde Muğla Dalaman taraflarındaymış.


Motorlu tekne işine girmişler son yıllarda.
Mesela bu günkü konumuz olan tekneyi yapmaktalar.
Bana fena görünmedi ama ne yazık ki hakkında hiç bir bilgim ya da deneyimim yok.
Biraz internetten baktım ama tabii ne yaptım?
Saçımı süpürge edip, sizin için firma sahibi "Sedat Üstündağ" beyi aradım.
Sağolsun vakit ayırdı ve cevapladı bir kaç sorumuzu.
Neyse bilen deneyen varsa bi bilgi atsın bakalım ne düşüneceğiz tekne hakkında.



7.90 metron boyunda 2.50 metron eninde, 1.700 kilo ağırlığında kapalı kabinli bi mini motoryat..
Fena durmuyor.
Şu Fransız Jeanneau, Beneteau gibi markaların küçük motorlularından ilham almış. Tasarım kendilerine aitmiş.
Önde, baş altında iki kişilik yatağa sahip bir kamara var.
Kamarada kapalı bir  tuvalet bölmesi ve saklama dolapları yer alıyor.



Salonda, sancak tarafta kullanma konsolu ve arkasında da kuzine yer alıyor.


İskele tarafta ise karşılıklı oturma grubu ve ortada masa var. Masa kapandığında iki kişilik yatak olmakta. 4 kişiyi kapalı kabinde yatırır yani.
Kışlık geziler için ideal bir kapalı pilot kabini size. Ama yaz için de yer kaybı mıdır bilmem artık.


Havuzlukta iskelede U seklinde oturma grubu ve masa var.
Masa aşağı indiğinde de orası güneşlenme alanı oluyor.


Motor kıçtan takma. 
Orjinal tasarım böyle. Motorun yeri özel yapılmış. Sonradan uydurulmuş bir braket felan diil yani. 
110/150 HP arası motor takılabiliyormuş ve sıkı durun, mesela 140 HP motorla 30 knot'ın üstünde gidiyormuş tekne. 
Gayetle de dengeli imiş giderken.



İçten takma motorlusu yok. Çalışıyorlarmış belki bir yeni model çıkacakmış içten takmalı olarak.
Bu güne kadar çok yapılmamış. 10 kadar imal edilmiş. Daha çok ihraç ediliyormuş. Teslimatta pek bekleme yok. Yarı mamul tekneler hazır bekliyormuş müşterinin talebine göre tamamlanıyormuş.


Motorsuz 15.000 dolar da bir fiyat gördüm ama bilmem valla.
150 HP motor ne kadardır ki? 120.000 liranın üzerindedir zannımca. Demek ki tam teşkilat 250.000 i bulacak yine teslim fiyatı.


Neysse bakın bakalım ne diyeceksiniz.
Ama ben bunu "memleketimden 7 metrelikler" sınıfına aldım gitti şimdiden.


1 yorum: