20 Mart 2020 Cuma

- MEMLEKETİMDEN 7 METRELİKLER; NAUTA 6.80..

Bu dizimizi hatırladınız mı?
Boyu 7 metre civarında olan yerli imalat teknelerimizi anlatıyoruz. Alemlerin en çok satan tekneleri malum bunlar.
Rota'yı anlattık, Neta'yı anlattık. Bu gün bir başka yükselen değerden söz edeceğiz. "Nauta 6.80" efenim..

Türkiye'mden  bi küçük güsel motoryat size. Kocaeli Gebze’de yapıyollar..
Boyuna göre gayet biçimli bir tekne.
Tam boyu 6.80 metron. Kıçtaki yüzme platformu ile 7.5 metron oluyomuş.
Genişliği 2.62 metron.
Ferah bi havuzluk ve ön güneşlenme alanları var. Kamara da muhkem; tam teşkilat.

Dengeli, kullanışlı ve hoş tasarımlı farklı bi tekne. Boyuna göre fazla özellik yüklendiğinden bana biraz şişkince bir profili varmış gibi geliyor ama beğeniliyor alemlerde.

42 hp- 110 hp arası içten takma motor seçenekleri ile geliyor. Dıştan takma motorlusunu  hiç görmedim. Bu son fuara getirmişler bi tane ama pek sipariş alınmıyormuş.

Fekat neden ben anlatıyorum ki? İşin uzmanı bir dostumuz var burada. Üstelik Nauta sahibi ve sıkı bir kullanıcı; eski bir Rotacı, namı ile maruf deniz sevdalısı "Halil Ulutaş" bey..
Onu aradım ve bizim için bişiler yazmasını rica ettim. Sağolsun kırmadı, üşenmedi ve yazıp gönderdi.

Bakın neler anlatmış:
"2012 Ağustos ayında bir arkadaşımın küçük  sandalını emanet alıp, ailecek denize çıkmıştık. O gün çocukların da çok hoşuna gitmişti deniz ve tekne işi. İşte o gün  artık denize açılma zamanımız geldi diye düşünmüştüm.
Hemen ADB belgesine başvurdum. O zaman zordu tabi almak. Neyse aldım belgeyi ve tekne araştırmaya başladım. Öncelikle hep hayalimdeki tekne  olan bir Rota 6.60 aradım ve Bitez limanda yeri ile birlikte güzel bir Rota bulup, aldım. 6 yıl keyifle bu tekneyi kullandık. Hatta facebook ta bir Rota dostları sayfamız bile var.
Ancak bir süre sonra tekne bize artık küçük gelmeye başlamıştı.
Özellikle alçak kamarası ve kamara içindeki açık  wc bizi çok zorluyordu. Özellikle çocuklarla çıktığımızda sorun oluyordu bu durum.
Geçen yıl eşimle birlikte, biraz da onun desteği ile teknemizi büyütmeye karar verdik. Ancak limandaki yerimiz ancak 7-7,5mt boy ve 2,80 en le sınırlıydı.

Bu sebeple bu ölçülerde bize daha ferah ortam sağlayacak bir tekne arayışına girdik. 2018 boat show da Nauta 680 ile karşılaştık. Üretici Rasim bey sağolsun çok yakınlık gösterdi ve biz, ölçülerimize, isteklerimize cevap veren bu tekneyi çok beğendik. Kaliteli malzeme ve kaliteli işçilik bizi cezbetti.
Ancak kararsız kaldık. Çünkü üstüne epey bir para vermemiz gerekiyordu eski teknemizin satış bedelinden gelebilecek paranın.

Bodrum a döndükten sonra da  Rasim beyle pazarlıklar sürdü. Sonunda  Mayıs ayında siparişimizi kesinleştirdik. Bu sebeple yazı kaçırdık ama  teknemiz Eylül ayı başında denize indi.
Hemen eşimle hazırlıklar yapıp, Ekim başında 10 günlük bir Gökova gezisi yaptık. Teknenin arka havuzluğunun minderlerini, geniş tezgahlı mutfağı, 90lt lik buzdolabını, 2 adet 160w güneş panelini, baş pervanesini, redresör ve inverter sistemini, orj teak kaplamayı ekstra olarak talep etmiştik. İyi ki de istemişiz bu sistemler inanılmaz kullanım kolaylığı sağladı bize.
Aküler hiç düşmedi 10gün boyunca.
Motor olarak içten takma Yanmar 80hp tercih ettik.

Özellikle ayrı ve kapalı wc kabini, ayakta durabildiğimiz geniş yataklı kamarası ve bol dolap gözleri bizi çok rahat ettirdi.
Ancak ufak tefek hatalar da vardı ve kullandıkca kendini gösterdi.
Öncelikle teknede küçük bir yeke yapılmıştı, dümen sabit tutulamıyordu, tekne devamlı geziyordu. Pervane koruması yoktu ve bu sebeple  kıyıya yanasırken pervaneyi taşa vurmak ve halata sarmak riski vardı.

Biz gezi dönüşü yekeyi söktük, daha büyük bir yeke yaptık ve alta karinayı kromla uzatarak yekeyi buna bagladık. Şimdi tekne daha stabil gidiyor ve pervane tam koruma altında.

Teknenin arkasında ve arka yanlarında flapları var. Bu flaplar özellikle çapada dururken tekneyi stabil yapmada çok faydalılar. Tekne kolay kolay sallanmıyor. Tekneyi alırken 13-14 knot yapabileceği söylenmişti ama biz 11knot u gecemedik. Belki üstündeki ekstra ağırlıklardan dolayıdır bilemiycem.
2500 d/dk da 7knot ortalama olarak kullanınca, tahminim 5lt yi geçmiyor yakıt. Toplamda 70 lt mazot harcayarak, 10 günde, yaklasık 30 saat seyir yaptık Gökova'da.

Bana sorarsanız, Nauta 680 mini bir motoryat. Bizim onun için özel bir sloganımız var;  ’‘Bu teknede herseyden biraz var ama var ‘’

Bir değerlendirme yapacak olursak artıları şöyle:
Ayrı ve kapalı wc kabini / genis yatak ve ayakta durulan kamara / Bolca dolap /
Genis havuzluk / Denge flapları / Guclu motor ve 12knot a ulaşan sürat / Bas pervane opsiyonu / Kullanılan kaliteli aparatlar, cihazlar ve ekipmanlar / Buyuk mutfak tezgahı / 90 lt buzdolabı / Güçlü güneş panelleri /  Seyir sırasında dalgada fazla sallanmaması..

Eksileri ise şöyle:
Guclu motora ragmen sürat gövdeden dolayı düşük kalıyor / Dumen sistemi hatalıydı ama şimdilerde  düzeltiliyor artık / Gövde yüksek çok rüzgar alıyor, yanaşmada sıkıntı oluyor, bu sebeple baş pervane şart / Pervane koruması yok karinadan ilaveten koruma yapmak gerekiyor.
Fiyat donanıma göre değişiyor ama 250.000 TL ile 300.000 TL arasında mal olabilir zannediyorum bu günkü fiyatlarla."

İşte böyle canım followırlarım, işin erbabı, bileni, kullanıcısı Halil bey dostumuz pek güzel anlatmış neticeten. Bize söz düşmez binaelaaleyh.
Hadi bakalım kalın sağlıcakla..