1 Mart 2020 Pazar

- PARDEY ÇİFTİ (2)..

Dün anlattım ya canım followırlarım  "Pardey" çiftini..
Teknelerine ayrı bir bahis açayım dedimdi. Efsane bi teknedir vesselam.

Buyurunuz şimdi de karşınızda  onların kendi elleri ile yaptıkları, güzeller güseli, cesur mu cesur, fevkaladenin fevkinde "TALEISIN" sefinesi..


Teknemiz "Lyle C Hess" beyin tasarımıdır..
1977'de Pardey çifti için tasarlanmış, Kahramanlarımız Lin ve Larry tarafından kendi elleri ile yapılmış, 1983'te denize inmiştir..

9 metron kadardır.. 8 ton gibindir..
O zaman 38.000 dolara mal olmuş..
Denizlerde 80.000 mili var gitmediği yer kalmamış..
Güselmiş harbiden..

Satmışlar dilberi..
Böyle bi insanlar, böyle bi tekneyi neden satarlar? Nasıl satarlar?
Bana kalsa satılabilemez bi parçası olur o tekne, o insanların yaşamlarının..
Fekat satmışlar..
Neden diye sorunca anladım durumu..
Şimdi kötü habere hazırlayın kendinizi canım followırlarım; Larry amcamız Parkinson dan muzdaripmiş. Satarlar mıydı yoksa..
Kader.. O koca denizcinin bu durumu can sıkıcıdır vesselam.

Şöyle diyor "Lin" hanım:
"Bir tekne sahibinin en mutlu olduğu anlar o tekneyi aldığı ve sattığı günlerdir derler.. Fakat bu kesinlikle benim için doğru değil.
Biz bu tekneyi hiç almadık.
Yaklaşık kırk yıl önce Larry, birkaç ağaç kesip, kurutmaya başladığında tanıştık biz teknemizle.
Bundan bir yıl sonra da , yavaş yavaş tekneye dönüşen üç yıllık inşaat projesine başlamıştık. Her bir tahta parçasının yerine konmasına yardım ettim, her yerini en az beş kez zımparaladım ya da boyadım.
Ardından 30 yıldan fazla bir süre, 100.000 milden uzun yolculuklar boyunca bu işlemleri tekrarladım defalarca.. Ahşapları zımparaladım, boyadım onlarca kez.. Bu yüzen nesnenin her santimi neredeyse benden bir parça olmuştu artık."

Yaa demedim mi ben size?? Üzücü bi hikayedir netekim.
Teknenin yeni sahipleri, tekneyi alıp ilk yelken açtıklarında, hüzünlenmemek olanaksız olmalıydı Lin teyzem için..
Yavaşça süzülerek uzaklaşırlarken seslenirler gençler: "Teknenize çok iyi bakacağız.."
Lin teyzem yolculuğu büyük bir merak, endişe ve hüzünle takip eder; başlarına bişi gelmesin çocukların diye. Gözleri Taleisin'den boşalan iskeleye takılı, yol boyunca haberler bekler onlardan.

O diil de şunu dinleyin şimdi:
"Larry'"ye sorar Lin: "Onu özleyecek misin?"
"Onun, kullanabilecek birine gitmesinin zamanı gelmişti" der Larry..
"Sağlığın elverse idi bir başka yolculuk planlamak, başka bir çılgın maceraya atılmak istemez miydin" diye sorar Lin..
"Lin, bu açgözlülük olurdu," olur Larry'nin cevabı.
İşte doymuş, aşmış, taşmış, görmüş geçirmiş bilge bir adamın sözleri..
Gözüme bişi kaçtı sanırsam canım followırlarım.. 
Benden şimdilik  bu kadar anacım.

"Kim almış bea hani hikayenin devamı ?" dersiniz siz şinci..
Sattıktan sonra ne almışlar da dersiniz.
Meraklı tayfalarsınızdır bilirim ben sizi.

Çok okunursa yazılarımız onları da anlatırım netekim.
Bak nassı gelişiyo hikaye hordan hötteye.. Kalın takipte anacım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder