14 Mart 2020 Cumartesi

- "HEAD" TEKNELERDE TUVALET

Yavv var ya canım followırlarım, ben olmasam bunları nereden öğreneceksiniz siz.
Bak mesela bu yazıda  size ne öğreticem. 😝
Hadi gözünüz aydın bunu da öğreneceksiniz sayemde..


O diil de ne diyeceğim..
Korona morona günleri ya  takmayın kafanıza.
Oturun evde. Napıcaksınız çıkıp sokaklara?
Hazır okul-mokul, maç felan da yok.
Ben sizi eğlendirir bilgilendiririm buradan.
Sıkılmazsınız valla sayemde. Bakarsınız dünyaya Benim Teknem penceresinden içiniz açılır. Lumboz mu deseydim acaba?

Neysee..
Dua edin de bana bişi olmasın, gerisi kolay, o iş bende..
Bak mesela "Head" meselesine ışık tutacağım bu yazıda.
Yabancı kaynaklarda, tekne tuvaletlerinden bahsederken bu sözcüğü kullanırlar. Nedense teknelerde tuvalete "Head" derler yabancılar. Benim bildiğim "Head" kafa demek, baş demek.. Öğle öğrenmiştik orta okulda "Mr and Mrs Brown at the sea side" derslerinden.


"Eee o zaman ne iş bu iş" demişimdir, derin araştırmalara girişmişimdir.
Bakın ne bulmuşumdur.
Meğerse eski denizciler hacet giderirken teknenin burnuna giderlermiş. Orda bi delik varmış, ordan hallederlermiş işlerini.. Neden dersiniz?
Bi kere altı boş. Depo derdinden kurtulursunuz.
Sonra bata çıka giderken tekne pırıl pırıl yıkanır deniz suyuyla oralar.
Bi de genel de rüzgar arkadan geliyo ya, rüzgar alır götürür tekneden kokuları.
Tabii "nereye" diye soran olursa, o zamanın denizcisi "Başa" dermiş. Böylece orası böyle kalmış geleneklerde.
Başkaca da tuvalet yokmuş gemilerde. Bir tek kaptanın özel tuvaleti varmış.
Yaaa.. Bunu da öğrendiniz sayemde çok şükür.

Sağlıklı günler hepiciğinize, iyi bakın kendinize.
Elleri yıkamayı da unutmayın sakın.
N'apıcaksınız?
"İyi ki doğdun BT bey" şarkısını koşturmadan söyleyip, bitirene kadar yıkayacaksınız elleri. Bu tam 20 saniye canım followırlar.
Bak bu iyiliğimi de unutmayın anacım. Hadi bakalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder